Mobil Delvac 1™ ATF
Syntetisk olja med avancerad teknologi för automatväxellådor.
Mobil Delvac 1 ATF är en helsyntetisk olja som rekommenderas av Allison Transmission, Inc. och som godkänts enligt Allison TES-295 specifikationen. Oljan är framställd för att möta de hårda kraven från moderna automatiska växellådor i tunga fordon. Den syntetiska basoljans sammansättning möjliggör utmärkta prestanda även under de svåraste driftsförhållanden. Den ger enastående växlings- och kraftöverföringsprestanda. Jämfört med konventionella oljor för automatväxellådor skyddar det naturligt höga viskositeindexet och stabiliteten hos Mobil Delvac 1 ATF mot termiskt nedbrytning vid höga driftstemperaturer, samtidigt som den ger enastående prestanda även vid låga temperaturer.
Egenskaper och fördelar
Den avancerade teknologin bakom Mobil Delvac 1 ATF ger längre bytesintervaller, beständiga och varaktiga friktionsegenskaper och goda lågtemperatursegenskaper.. Därutöver förbättrar den transmissionens livslängd och renhet. Viktiga egenskaper och fördelar inkluderar:
|
Egenskaper |
Fördelar och möjlig nytta |
|
Förbättrade, varaktiga friktionsegenskaper |
Bidrar till att förbättra och bibehålla växellådans effektivitet, ge smidigare växling och förbättrad bränsleekonomi |
|
Exceptionell termisk stabilitet och oxidationsbeständighet |
Håller transmissionen ren, vilket förlänger dess livslängd och bibehåller dess prestanda även under de svåraste körförhållanden. |
|
Enastående filmstyrka och slitageskyddande egenskaper |
Avsevärd minskning av slitage och lång livslängd för växellådan |
|
Utmärkt flytbarhet vid låga temperaturer |
Ger snabb och pålitlig smörjning vid yttertemperaturer ned till -54°C |
|
Exceptionell skjuvstabilitet |
Viskositeten bibehålls även vid mycket tung körning med höga driftstemperaturer |
|
Kompatibel med mineralbaserade oljor för automatväxellådor. |
Mindre problem med påfyllning av olja och utmärkt läckagekontroll med olika tätningsmaterial. |
Användningsområden
Mobil Delvac 1 ATF rekommenderas av ExxonMobil för användning i moderna, högpresterande lastbilar, bussar, nyttofordon, skåpbilar och övriga fordon som kräver prestandanivå enligt Allison TES-295 eller DTFR 13C180.
Specifikationer och godkännanden
|
Denna produkt har följande godkännanden: |
|
Allison TES-295 |
|
Allison TES-468 |
|
Voith Turbo DIWA Service Bulletin 013 -Extended Drain |
|
Voith Turbo DIWA Service Bulletin 118 -Extended Drain |
|
Voith Turbo H55.6336.xx |
|
ZF TE-ML 04D |
|
ZF TE-ML 14C |
|
ZF TE-ML 16M |
|
ZF TE-ML 20C |
|
MAN 339 Typ V2 |
|
MAN 339 Typ Z12 |
|
MAN 339 Typ Z3 |
|
ZF TE-ML 16S |
|
TE-ML 25C |
|
Daimler Truck DTFR 13C180 |
|
ZF TE-ML 03M |
Egenskaper och Specifikationer
|
Egenskap |
|
|
Klass |
N/A |
|
Brookfield Viscosity vid -40°C, mPa.s, ASTM D2983 |
8400 |
|
Färg, AMS 1771 |
Röd |
|
Densitet vid 15,6°C, kg/l, ASTM D4052 |
0,85 |
|
Flampunkt, °C, ASTM D92 |
236 |
|
Kinematisk viskositet vid 100°C, mm²/s, ASTM D445 |
7,3 |
|
Kinematisk viskositet vid 40°C, mm²/s, ASTM D445 |
39 |
|
Flytpunkt, °C, ASTM D97 |
-54 |
|
Viskositetsindex, ASTM D2270 |
168 |